وصل کردن تلفن ثابت این روزها به اندازه‌ی گذشته سخت نیست و شما با خواندن این مقاله می‌توانید بفهمید که باید به کجا مراجعه کنید و با انجام چه سری عملیا‌ت‌هایی، تلفن قطع شده‌ی خودتان را وصل کنید!
کد خبر: ۸۹۸۰
۱۰:۱۹ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش جویاخبر، حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که به علت پرداخت نکردن به موقع قبض‌های تلفن ثابتتان، قطعی تلفن ثابت را تجربه کرده باشید!
این اتفاق تلخ در گذشته بسیار پردردسر بود و زمان بسیار زیادی را از مشتری می‌گرفت تا بتواند مجددا خط تلفن قطع شده‌ی خود را وصل کند و با پرداخت بدهی‌اش و نشان دادن حسن نیتش به اداره‌ی مخابرات (!) قول دهد که دیگر بدقولی نکند و پرداخت قبوضش را به تاخیر نیندازد!


دلایل قطع شدن تلفن ثابت

 
اولین و مهم‌ترین دلیلی که ممکن است اداره‌ی مخابرات را مجبور به قطع تلفن شما کند، دیرکرد در پرداخت یا پرداخت نکردن قبوض تلفن است.

اگر به اخطار اداره‌ی مخابرات گوش دهید و قبض تلفنتان را پرداخت کنید که خطر از بیخ گوشتان می‌گذرد!
اما اگر اخطار‌های اداره‌ی مخابرات را هم جدی نگیرید؛ آن گاه پس از مدتی تلفن شما یکطرفه و سپس به طور کلی قطع خواهد شد!

البته دلایل دیگری هم وجود دارد که ممکن است منجر به قطع تلفن ثابت شما شود!
مثلا ممکن است مشترکی بخواهید تلفن ثابت خود را برای مدتی قطع کند!
در چنین شرایطی مشترک مورد نظر، می‌تواند از طریق مراجعه به اداره‌ی مخابرات و ارائه‌ی مدارک مربوطه، درخواست قطع تلفن خود را به ثبت برساند و برای وصل مجدد هم دوباره به همان ارائه‌ی مخابرات مرجعه کند. البته برای این کار راه‌های دیگری هم وجود دارد که، چون مرتبط با موضوع اصلی این مقاله نیست درباره‌ی آن فعلا صحبتی نمی‌کنیم و شما می‌توانید با دنبال کردن مقاله‌های ما، در مقاله‌های بعدی درباره‌ی این موضوع بخوانید!

دلایل دیگر قطع تلفن ثابت عبارت‌اند از:

قطع به علت خرابی خطوط تلفن
قطع به علت بدهی سایر خطوط به نام مشترک مورد نظر
قطع به دستور مراجع قضایی و به علت شکایت فرد دیگری از مشترک
قطع به دلیل ایجاد مزاحمت برای دیگران و سو استفاده کردن از خطوط تلفن
قطع به علت سیم‌کشی غیر مجاز و دست بردن در شبکه‌های مخابراتی


وصل مجدد تلفن قطع شده

 
در موارد زیادی دیده شده که مشترک با کمک یکی از روش‌های بالا، بدهی‌اش را پرداخت کرده، اما خط تلفنش هنوز وصل نشده است!
پس نمی‌تواند با سامانه‌ی ۱۸۱۸ تماس بگیرد و شکایتش را پیگیری کند!
آیا در این شرایط لازم است که به اداره‌ی مخابرات برود و درخواست خود را حضوری پیگیری کند؟
در جواب شما باید بگوییم که خیر؛ خوشبختانه راه‌های دیگری هم برای پیگیری این درخواست وجود دارد!
در این شرایط مشترک می‌تواند با شماره‌ی ۲۰۲۱ تماس بگیرد و با متصل شدن به واحد ارتباط مردمی، خط تلفن خود را مجددا وصل نماید.
این پاسخی بود که سیدمجید صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در توئیتر به کاربران داد: ” در صورتیکه تلفن ثابت به دلیل بدهی قطع یکطرفه شده باشد و مشترک مبلغ بدهی را پرداخت کند و خط ان وصل نشود، می‌تواند برای پیگیری با شماره۲۰۲۱ واحد ارتباط مردمی تماس بگیرد. ”


روش‌های پرداخت قبوض تلفن ثابت

 
سامانه پرداخت قبوض قبضینو
با استفاده از اپلیکیشن و سایت قبضینو به سادگی می‌توانید قبوض میان‌دوره و پایان‌دوره تلفن ثابت خود را استعلام بگیرید و پرداخت کنید. قبضینو پیش از هر چیزی به فکر راحتی کاربران است. علاوه بر امکان پرداخت قبوض آب با استفاده از شناسه قبض، امکان مشاهده قبوض و پرداخت آن از طریق اسکن بارکد روی قبض نیز برای کاربران فراهم شده است تا پرداخت و مشاهده قبض به تجربه‌ای متفاوت و راحت بدل شود.
استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت برای قبض تلفن
یک روش ساده برای پرداخت قبض آب، استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت است.

۷۲۴
آپ
پیشخوان ۲۴
سکه
تاپ
ایوا
۷۸۰
استفاده از کد دستوری  *۲۰۲۰#، پرتال شرکت مخابرات ایران به آدرس  www.tci.ir، شماره ۲۰۰۰ و سامانه مخابرات من از جمله روش‌های پرداخت صورتحساب تلفن ثابت است.

شماره ۲۰۰۰ برای پرداخت قبض تلفن ثابت
با توجه به تجمیع کد‌های مخابراتی مشترکان تلفن ثابت می‌توانند از این پس برای دریافت و پرداخت هزینه کارکرد تلفن ثابت خود به جای شماره ۱۸۱۸ با سامانه ۲۰۰۰ تماس بگیرند. مشترکین تلفن ثابت می‌توانند با شماره‌گیری ۲۰۰۰ و داشتن یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و رمز دوم، نسبت به دریافت کارکرد هزینه قبوض تلفن خود اقدام و از همین طریق نیز بدهی صورتحساب خود را پرداخت کنند.

سامانه ۲۰۰۰ خدمت‌دهی کامل‌تری را در مقایسه با سامانه ۱۸۱۸ ایجاد کرده و این سامانه علاوه بر خدمات اختصاصی مخابرات، امکان پرداخت قبوض گاز، برق، آب و فاضلاب، عوارض شهرداری و قبوض جریمه را نیز فراهم کرده است.

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق سامانه اینترنتی شرکت مخابرات
مشترکین تلفن ثابت در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی tci.ir/index.html#! /service/quickbill/ قبض پایان‌دوره و میان‌دوره خود را مشاهده و پرداخت کنند.


پرداخت و مشاهده قبض قبض تلفن از طریق سامانه اینترنتی بانک‌ها
بانک ملت در سایت اینترنتی خود امکان مشاهده و پرداخت قبوض را برای مشترکین فراهم کرده است. شما با مراجعه به آدرس اینترنتی هر یک از بانک‌ها و صفحه پرداخت قبوض می‌توانید قبض تلفن خود را به سادگی مشاهده و پرداخت کنید.



سامانه پرداخت قبوض بانک پاسارگاد

https://epay.bpi.ir/shaparakbillpayment.aspx

سامانه پرداخت قبوض بانک تجارت

https://pg.tejaratbank.ir/paymentGateway/billPayment



سامانه پرداخت قبوض بانک کشاورزی

https://ib.bki.ir/pid۴۷.lmx

سامانه پرداخت قبوض بانک قوامین

https://bill.ghbi.ir/

سامانه پرداخت قبوض بانک قرض‌الحسنه رسالت

https://epayment.rqb.ir/

سامانه پرداخت قبوض بانک گردشگری

https://epayment.tourism-bank.com/

سامانه پرداخت قبوض بانک رفاه

https://www.refah-bank.ir/PayBills

پرداخت قبض تلفن ثابت با دستگاه خودپرداز
برای پرداخت قبض تلفن با دستگاه خودپرداز نیازی نیست که خودپرداز حتما با کارت بانکی شما از یک بانک باشند. در صورتی که کارت شما عضو شبکه شتاب باشد می‌توانید با مراجعه به دستگاه خودپرداز هر یک از بانک‌ها برای پرداخت قبوض خود اقدام کنید. برای پرداخت قبوض با دستگاه خودپرداز به کارت بانکی خود و رمز اول کارت خود نیاز دارید.

برای پرداخت قبض تلفن ثابت خود کافبست مطابق روش زیر عمل کنید:

گزینه پرداخت قبوض را انتخاب کنید.
پس از ورود به صفحه مورد نظر شناسه قبض و شناسه پرداخت خود را وارد کنید.
قبض تلفن برای شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید فرآیند پرداخت را تکمیل کنید.
پرداخت قبض برق با قبضینو


پس از پرداخت بدهی، چه مدت زمانی طول می‌کشد تا تلفن وصل شود؟


در پاسخ به این سوال باید بگویم که؛ کلیه‌ی قبوضی که شما از یکی از روش‌های بالا پرداخت می‌کنید در همان لحظه تسویه می‌شوند و بدهی شما به اداره‌ی مخابرات صفر می‌شود.
اما فرآیند وصل تلفن قطع شده، ممکن ست بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان ببرد و مطمئنا پس از ۴۸ ساعت تلفن شما وصل خواهد شد.
اما اگر برای وصل تلفنتان عجله دارید می‌توانید این فرآیند راتسریع کنید.‌
کافیست با راکز امور مشترکین منطقه‌تان تماس بگیرید و با اعلام کد پیگیری خود به آن‌ها، تلفن خود را به سرعت وصل کنید.


اگر قبض خود را تکراری پرداخت کنیم؛ چه اتفاقی می‌افتد؟


نگران نباشید هیچ اتفاق بدی قرار نیست برایتان رخ دهد و پول شما سر جایش باقی می‌ماند.
البته برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی هست که می‌تواند از این بی‌دقتی‌های گاه و بی‌گاه جلوگیری کند، اما زیرساخت‌هی پرداختی مخابرات هم به گونه‌ای تنظیم وطراحی شده که در صورت پرداخت تکرای قبض تلفن به عنوان بستانکار شناخته می‌شوید و مبلغی که پرداخت کردید روی قبض دوره بعد اعمال می‌شود.
پس لازم نیست نگران باشید!


قبض میان‌دوره با قبض پایان‌دوره تلفن ثابت چه تفاوتی دارد؟


تفاوت قبض پایان دوره و میان دوره در این است که قضب پایان دوره، هزینه‌ی کارکرد تلفن شما را در طی دو ماه گذشته نشان می‌دهد.
برای مثال اگر دوره از ۱ تیر شروع شده باشد، قبض پایان دوره‌ی شما هزینه‌ی کارکرد تلفت ثابتتان را تا پایان ۳۱ مرداد نشان خواهد داد.
اما قبض میان دوره هزینه‌ی کارکرد تلفن شما را تا تاریخ روز نشان می‌دهد.
برای مثال اگر شما استعلام بدهی تلفن ثابتتان را در تاریخ ۱۰ شهریور بگیرید؛ قبض میان دوره وضعیت بدهی شما را از تاریخ ۱ تیر تا ۱۰ شهریور نشان می‌دهد.
به همین دلیل است که معمولا مبلغ قبض میان‌دوره بر خلاف اسمش از قبض پایان دوره بیشتر است.
فقط باید دقت داشته باشید که قبض میان دوره و پیاین دوره را نباید به صورت همزمان پرداخت کنید!
شما زمانی که قبض میان‌دوره را پرداخت می‌کنید، در حقیقت قبض پایان دوره خود را هم به صورت خودکار تسویه می‌کنید!
 
منبع : قبضینو

این خبر را به اشتراک بگذارید:

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: