چربی انباشته شده در ناحیه شکم علاوه بر اینکه یک مزاحم برای زیبایی اندام است باعث می شود شما در لباس احساس راحتی نداشته باشید.
کد خبر: ۸۷۲۶
۱۳:۳۱ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش جویاخبر، حتما برایتان پیش آمده که به خاطر مراسم یا جشنی به فکر کوچک کردن شکم افتاده باشید. هر فردی، حتی اگر اندام مناسبی داشته باشد، حداقل یک بار در عمرش به دنبال روش‌هایی برای لاغری شکم بوده است. چرا که شکم و پهلو اولین جایی از بدن هستند که چاق می‌شوند و از طرف دیگر جزو سرسخت‌ترین چربی‌ها هستند.  


چطور دور شکم را اندازه بگیریم؟


قبل از اینکه راه حل‌های لاغری شکم را با یکدیگر بررسی کنیم، اول باید بدانیم  که بر چه اساسی می‌گوییم شکم بزرگی داریم. این کار خیلی راحت است. کافیست با متر دور کمر را اندازه بگیرید. مردانی که دور کمر بالای ۱۰۱ سانتی متر و خانم‌هایی که دور کمر بالای ۸۹ سانتی متر داشته باشند، دچار چاقی شکم هستند.


۱۰ نکته موثر برای رژیم


۱- لاغری شکم با ورزش بسیاری از افراد زمانی که دچار چاقی شکمی می‌شوند، سعی می‌کنند با ورزش‌هایی مانند دراز و نشست و یا دویدن روی تردمیل سریعا چربی‌های اضافه اطراف شکم و پهلو را از بین ببرند. ورزش برای خوش اندام شدن فوق العاده است، اما مشکل اصلی اینجاست که دراز و نشست و دوچرخه و یا اکثر ورزش‌هایی که اسم‌شان را در کنار لاغری و چربی سوزی شکم شنیده‌اید، بیشتر ماهیچه‌های شکم را تقویت می‌کنند تا اینکه آن‌ها را آب کنند

لاغری شکم؛ حرکت کرانچ 

اولین حرکت برای سفت شدن ماهیچه‌های شکم حرکت کرانچ است. برای شروع روی زمین بشینید. پا‌ها را به صورت ضربدری روی هم قرار بگذارید. یک دمبل سبک بردارید. در همان حالت با دمبل از چپ به راست و بر عکس بچرخید. این حرکت را ۳ روز در هفته و در ۳ ست ۱۵ مرتبه‌ای انجام بدهید.
 
لاغر شکم
 

لاغری شکم؛ حرکت پل معکوس

به پشت بخوابید و زانوی چپ را خم کنید. کف پا را روی زمین بگذارید و پای راست را بالا ببرید. دست چپ را صاف کنید و به سمت بالا بکشید. دست راست را باید پایین و در کنار بدنتان قرار بدهید. بدون تکان دادن باسن و کتف، پایی که بالا قرار دارد را به سمت راست و دستی که بالا قرار دارد را به سمت چپ باز کنید. این حرکت را ۱۰ تا ۱۲ مرتبه برای هر طرف از بدن انجام دهید.

لاغری شکم؛ لگد به عقب

چهار دست و پا زانو بزنید تا انگشتان پا به سمت پایین جمع شوند. کمر را صاف نگه دارید. شکم را منقبض کنید. یکی از زانو‌ها را بالا ببرید و تا نزدیک بینی بیاروید. حالا با همان پا به سمت عقب لگد بزنید. در این حالت باسن باید کاملا منقبض باشد. این حرکت را ۸ مرتبه با هر دو پا تکرار کنید.
 
 
لاغری شکم
 
لاغری شکم؛ اسکات وزن بدن
 
پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز و زانوها را خم کنید. دست‌ها را به صورت ضربدری روی سینه بگذارید. حالا به طرف پایین اسکات بروید و وزن بدن را روی پاها بیاندازید. زانوها را جلوتر از انگشتان پا به سمت جلو بکشید. کمی در این وضعیت بمانید و سپس به حالت اول بازگردید. این حرکت را در ۵ ست و در هر ست ۵ مرتبه انجام بدهید.
 
لاغری شکم


۲- برای لاغری شکم از غذا‌هایی که حاوی چربی ترانس هستند دوری کنید.
چربی ترانس با پمپاژ هیدروژن در چربی‌های اشباع نشده ساخته می‌شود مانند روغن سویا. چربی‌های ترانس در برخی از مارگارین‌ها یافت می‌شود یا به غذا‌های بسته بندی شده اضافه می‌شود.

۳- پروتئین بیشتری برای لاغری بخورید.
یک ماده مغذی بسیار مهم برای کنترل وزن پروتئین است. مصرف بالای پروتئین باعث افزایش ترشح هورمون PYY می‌شود که در کاهش اشتها موثر است. همچنین پروتئین میزان متابولیک را بالا می‌برد و در حفظ توده عضلانی در حین رژیم لاغری بسیار موثر است

۴- کاهش سطح استرس برای لاغری شکم
استرس با تحریک غدد فوق کلیوی باعث تولید کورتیزول می‌شود که به عنوان هورمون استرس شناخته شده است؛ و با افزایش استرس چربی ناحیه شکمی افزایش می‌یابد.
 
لاغری شکم
 

۵-برای لاغری شکم فیبر محلول بخورید.
فیبر محلول آب را جذب می‌کند و ژله‌ای تشکیل می‌دهد که باعث بهتر شدن سرعت حرکت غذا در دستگاه گوارش می‌شود. حبوبات، جو دوسر، تخم کتان، رشته فرنگی، توت‌ها و آواکادو منابع غنی فیبر محلول هستند

۶- برای لاغری شکم بیش از حد غذا‌های قندی نخورید.
شکر حاوی فروکتوز است و مصرف بیش از حد آن باعث مبتلا شدن به بیماری‌های مذمن می‌شود. مانند:
بیماری‌های قلبی
کبد چرب
دیابت نوع ۲ و چاقی

۷- مصرف کربوهیدرات‌ها بخصوص کربوهیدرات‌های تصفیه شده را برای لاغری قطع کنید.
کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها برای لاغری شکم بسیار مفید است. رژیم‌های غذایی با کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز باعث کاهش چربی شکم در افرادی می‌شود که چاق هستند، در معرض دیابت نوع ۲ هستند و برای زنانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) هستند.

۸- داشتن خواب کافی برای لاغری شکم
خواب برای بسیاری از جنبه‌های سلامتی شما از جمله وزن مهم است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که خواب کافی ندارند، چاق می‌شوند که شامل چربی شکم نیز می‌شود 

۹-نوشیدن آب میوه را متوقف کنید.
اگرچه آب میوه ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن را تأمین می‌کند، اما به اندازه سودا و سایر نوشیدنی‌های شیرین به میزان زیادی دارای قند است. نوشیدن بیش از حد آبمیوه می‌تواند موجب انباشت چربی در شکم شود.
برای یک وعده ۲۴۰ میلی لیتر آب سیب شیرین نشده حاوی ۲۴ گرم شکر است که نیمی از آن فروکتوز است.
برای کمک به لاغری شکم، آب میوه را با آب، چای شیرین نشده یا آب گازدار با یک برش لیمو جایگزین کنید.

۱۰-برای لاغری شکم پروبیوتیک بخورید.
پروبیوتیک‌ها باکتری‌هایی هستند که در برخی غذا‌ها و مکمل‌ها وجود دارند. آن‌ها برای سلامتی فواید زیادی دارند، که می‌توان به سلامتی روده و همچنین بهبود عملکرد سیستم ایمنی اشاره کرد.



منبع: تبگیر

این خبر را به اشتراک بگذارید:

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: